Tankowanie diesla przestanie się opłacać ceny bija rekordy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mebel
    Ambiente
    • 2005
    • 155

    Tankowanie diesla przestanie się opłacać ceny bija rekordy

    48. snake.-jedna bluza rozmiar L
  • djczas
    RS
    • 2005
    • 9612

    #2
    Tankowanie diesla przestanie się opłacać ceny bija rekordy

    Jeszcze szybciej niż ropa drożeje gotowy olej napędowy. Od marca ubiegłego roku giełdowa cena tony diesla skoczyła w górę o 87 proc. do 1047 dol. z 558 dol. - informuje "Dziennik".


    W tym cenowym wyścigu benzyna pozostała w tyle, bo drożała o połowę wolniej - o 44 proc., czyli do 914 dol. z 634 dol . Co to oznacza? Zmienia się struktura rynku paliw. A my wyraźnie to odczujemy.

    Nie ma się czemu dziwić, bo w ubiegłym roku liczba zarejestrowanych w Europie samochodów z wysokoprężnymi silnikami przekroczyła połowę wszystkich pojazdów. Tym samym rośnie popyt na olej napędowy, co winduje jego ceny.

    źródło onet.pl

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 11004
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      ale to zawsze podlega wahaniom
      teraz ludzie pomyślą "biorę benzynę bo jest tańsza"
      i za jakiś czas znowu będzie więcej benzyniaków i znowó benzyna będzie droższa
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Znow przez kilka tygodni olej bedzie drozszy na stacji niz benzyna i zacznie sie znow kierunek LPG i tak w kolko :twisted:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez krzynol
          ale to zawsze podlega wahaniom
          teraz ludzie pomyślą "biorę benzynę bo jest tańsza"
          i za jakiś czas znowu będzie więcej benzyniaków i znowó benzyna będzie droższa
          nie no stary, to tak szybko nie działa
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • oolsztyniak
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 6647
            • Superb II combi (3T5)
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            #6
            w Angli juz diesel jest drozszy od benzyny i cena taka sie utrzymuje od kilku tygodni, miesiecy. roznica w cene jest taka jak u nas benzyna vs. diesel. czyli diesel jest drozszy o kilkadziesiat groszy.
            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

            Komentarz

            • MiKruS
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7976

              #7
              Zamieszczone przez oolsztyniak
              w Angli juz diesel jest drozszy od benzyny i cena taka sie utrzymuje od kilku tygodni, miesiecy. roznica w cene jest taka jak u nas benzyna vs. diesel. czyli diesel jest drozszy o kilkadziesiat groszy.
              Jak sięgam pamięcią, to diesel w Anglii jest od wielu lat droższy od beny.


              A co do rosnących cen wywolanych przez wiekszy popyt, to nalezy pamietac, ze prawa rynku są nieubłagane i podaż tez będzie reagować tak jak powinna.

              Wiec luzik. 8)
              TDI 205PS

              Komentarz

              • Hunter
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1655

                #8
                Jak sięgam pamięcią, to diesel w Anglii jest od wielu lat droższy od beny.
                potwierdzam... od 2005 na pewno...
                oczywiście jak zwykle przy wzroście cen paliw, pojawią się wzrosty cen niektórych produktów... reakcja łańcuchowa
                ...nie ma to jak Octavia :drive:
                >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez Hunter
                  potwierdzam... od 2005 na pewno...
                  przebijam!
                  2000!
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Ziomal
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 5841
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez krzynol
                    teraz ludzie pomyślą "biorę benzynę bo jest tańsza"
                    Jakby nie patrzeć i tak diesel pali mniej , żebym miał zrezygnować ze swojej ASV to tylko na rzecz 1.8 T :szeroki_usmiech
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • c0nn3ct
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 680

                      #11
                      no tak ale jakby nie porównywać to klekot pali 5 litrów a co poniektóre benzyny 7-8 a nawet 9 łyknie jak dobry wiec jakby nie patrzeć zawsze diesel wyjdzie taniej niż benzyna :szeroki_usmiech
                      O1 AGR <- Była
                      O2 '04 BKD "Praha"<- Jest
                      OI RS <- Jest

                      Komentarz

                      • Jabar1975
                        RS
                        • 2006
                        • 3331

                        #12
                        Zamieszczone przez c0nn3ct
                        a co poniektóre benzyny 7-8 a nawet 9 łyknie jak dobry
                        im wiecej tym lepiej???


                        uffff :diabelski_usmiech
                        nasza droga: www.wpzs.pl

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Ale kto mi powie jaki to problem w UK jest. Przeciez tam bak Pb kosztuje 60L a bak ON 60-65L, wiec to jest zadna roznica. Swoja droga paliwo w ostatnich kilku miesiacach troche poszlo w gore w UK. Rok temu bylo 'duzo' taniej
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • KruPin
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 517

                            #14
                            Zamieszczone przez szkoda
                            Zamieszczone przez Hunter
                            potwierdzam... od 2005 na pewno...
                            przebijam!
                            2000!
                            1999 Szkocja - juz wtedy bylo drozej, ale nie bylo duzej roznicy :wink: 2001 Londyn, wtedy ON byl drozszy o tyle, co taki odpowiednik PB98 byl drozszy od odpowiednia PB95.


                            Aha, Diesel chyba nigdy nie przestanie byc oplacalny...No bo niby jak? Cena musialaby byc wyzsza o 30, nawet 40%. Ale wtedy i tak pozostalaby sprawa o wiele wolniejszej utraty wartosci auta napedzanego silnikiem Diesla. Pomijam kwestie osiagów...
                            Forum Leasing.pl

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez c0nn3ct
                              jakby nie porównywać to klekot pali 5 litrów
                              tia :lol:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #16
                                Zamieszczone przez KruPin
                                Zamieszczone przez szkoda
                                Zamieszczone przez Hunter
                                potwierdzam... od 2005 na pewno...
                                przebijam!
                                2000!
                                1999
                                A to jak sie juz tak przebijamy z tym ON drozszym w UK, to:
                                1994 Walia
                                1995 Anglia



                                Bylo tak samo.
                                TDI 205PS

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  szkoda, Ty masz dwa to dlatego pala 8l :twisted:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    szkoda, Ty masz dwa to dlatego pala 8l :twisted:
                                    aaaaaa, no tak :!: :twisted:
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • tomil
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2008
                                      • 1179

                                      #19
                                      Licząc, że po trasie klekot średnio spali ok. 5L (przy normalnej jeździe gwarantującej względne bezpieczeństwo- czyli do ok. 130 km/h- ja takie spalania notuję, nawet potrafi zejść poniżej 5, a nie jeżdżę PSJ- kiedy trzeba dostaje w palnik), ON musiałby kosztować ok. 6,5 zł/L żeby wyrównać się z benzyniakiem. Fakt, w mieście praktycznie nie jeżdżę, kupiłem diesla, żeby mieć oszczędności na długich trasach i żeby mieć trwały silnik.
                                      Pewnie po wirusie nie będę notował już takich spalań i będę mówił jak Szkoda- ale cóż wirus to choroba, która atakuje prawą nogę, powoduje napady z niewiadomych przyczyn. A leczenie tej choroby, jak każdej innej, kosztuje.
                                      It doesn't matter what we're losing
                                      It only matters what we're going to find!

                                      Komentarz

                                      • mariobros
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 551

                                        #20
                                        Zamieszczone przez KruPin
                                        Aha, Diesel chyba nigdy nie przestanie byc oplacalny...No bo niby jak? Cena musialaby byc wyzsza o 30, nawet 40%. Ale wtedy i tak pozostalaby sprawa o wiele wolniejszej utraty wartosci auta napedzanego silnikiem Diesla. Pomijam kwestie osiagów...
                                        Otóż pozwolę sobie nie się zgodzić z tą opinią . Jak na razie silnik diesla jest droższy w produkcji od silnika benzynowego i tak już pozostanie. Są to nie tylko kwestie związane z materiałami, z których silniki diesla są wykonane, ale również jest to kwestia coraz bardziej skomplikowanych układów wtryskowych tychże. Nie zapominaj, że era diesli z pompami rotacyjnymi czy też z PD przechodzi do historii. Czy się to komuś podoba, czy nie, przyszłość diesli to CR. A CR stawia dodatkowe wymagania związane z jakością materiałów i precyzją wykonania. To kosztuje. Rezultat? Auta z silnikami diesla są droższe od aut beznynowych. Co oferują w zamian? Na pewno to, co każdy z nas lubi, czyli reakcję na pedał na 4 czy 5 biegu No i to, co dla wielu jest bodaj najbardziej istotne, oferują niższe zużycie od aut benzynowych. Tyle, że różnica ta dla silników CR nie jest już rzędu 3-4 litrów, a zwykle 2-3. To powoduje, że "czas zwrotu" większych pieniędzy wydanych na auto z silnikiem diesla wydłuża się, a jeśli dodać do tego zmniejszającą się różnicę w cenie benzyny i ON, to potrzeba już naprawdę sporych przebiegów, aby diesel się formalnie zwrócił. Niestety, większe przebiegi aut z silnikami CR będą się przekładały na mniejszą wartość odsprzedaży. Dlaczego? Diesel CR z dużym przebiegiem (rzędu 200kkm) może już wymagać (w zależności od eksploatacji) istotnych nakładów finansowych (cena 1 wtryskiwacza CR odpowiada cenie kilku wtryskiwaczy do 90TDI czy 110TDI). Z czasem wymiany może wymagać listwa CR, czy też sama pompa. Nie należy zapominać o jeszcze jednym czynniku, który jest istotny. Do tej pory porównywano zwykle turbodiesle z wolnossącymi silnikami benzynowymi o podobnej pojemności. Na korzyść turbodiesla przemawiało wiele, jak choćby wspomniana dynamika czy zużycie. Jednak w dziedzinie dotyczącej silników benzynowych nikt nie zasypia gruszek w popiele. Pojawiają się silniki benzynowe o małej pojemności z turbodoładowaniem. Takie 1.4TSI czy 1.4T-JET to tylko przykłady. Efekt jest taki, że przy naprawdę przytomnym zużyciu paliwa oferują one co najmniej satysfakcjonującą dynamikę, wysoką kulturę pracy no i, co istotne, nie przyprawiają o ból głowy kosztami potencjalnych napraw. Dlatego byłbym ostrożny w urządzaniu pogrzebu silnikom benzynowym
                                        Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                                        Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                                        Komentarz

                                        • tomil
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2008
                                          • 1179

                                          #21
                                          Zamieszczone przez mariobros
                                          No i to, co dla wielu jest bodaj najbardziej istotne, oferują niższe zużycie od aut benzynowych. Tyle, że różnica ta dla silników CR nie jest już rzędu 3-4 litrów, a zwykle 2-3.
                                          Z tym się nie zgodzę. Silnik 1,9 JTD spalał mi w granicach 5-5,5L. Podobnie jak moja obecna Octa. Dokładając do tego, że poprzednie auto miało przebieg ok. 130 tys km. i już zużytą turbinę, więc bardziej trzeba było piłować, żeby jechał jak trzeba.

                                          Zamieszczone przez mariobros
                                          Efekt jest taki, że przy naprawdę przytomnym zużyciu paliwa oferują one co najmniej satysfakcjonującą dynamikę
                                          Tak, przez pierwsze 3 tys obr./min to jest po prostu 1,4 dopiero powyżej tego można mówić o osiągach, ale wtedy i spalanie skacze.

                                          Biorąc po uwagę powyższe
                                          Zamieszczone przez mariobros
                                          nie przyprawiają o ból głowy kosztami potencjalnych napraw
                                          , turbinki będą częściej prosić o wymianę.
                                          It doesn't matter what we're losing
                                          It only matters what we're going to find!

                                          Komentarz

                                          • mariobros
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 551

                                            #22
                                            Zamieszczone przez tomil
                                            Zamieszczone przez mariobros
                                            No i to, co dla wielu jest bodaj najbardziej istotne, oferują niższe zużycie od aut benzynowych. Tyle, że różnica ta dla silników CR nie jest już rzędu 3-4 litrów, a zwykle 2-3.
                                            Z tym się nie zgodzę. Silnik 1,9 JTD spalał mi w granicach 5-5,5L. Podobnie jak moja obecna Octa. Dokładając do tego, że poprzednie auto miało przebieg ok. 130 tys km. i już zużytą turbinę, więc bardziej trzeba było piłować, żeby jechał jak trzeba.
                                            To wypada jeszcze skonfrontować to spalanie z TDCI, cDI itp Założyć średnią 6-6.5l/100km można spokojnie.

                                            Zamieszczone przez mariobros
                                            Efekt jest taki, że przy naprawdę przytomnym zużyciu paliwa oferują one co najmniej satysfakcjonującą dynamikę
                                            Tak, przez pierwsze 3 tys obr./min to jest po prostu 1,4 dopiero powyżej tego można mówić o osiągach, ale wtedy i spalanie skacze.

                                            Biorąc po uwagę powyższe
                                            Zamieszczone przez mariobros
                                            nie przyprawiają o ból głowy kosztami potencjalnych napraw
                                            , turbinki będą częściej prosić o wymianę.
                                            Ad 1. To wypada jeszcze skonfrontować Twoje spalanie ze spalaniem TDCI, cDI itp Założyć średnią 6-6.5l/100km można spokojnie dla slników 120-150KM. Dla porównania, 1.4T-JET średni zużywa 7.5l/100km. Czy to dramatyczna różnica?
                                            Ad 2. TSI ciągnie przyzwoicie począwszy od 2200rpm, przynajmniej touran, którym miałem jazdę próbną. Moja była O2TDI ciągnęła dobrze od 2000rpm. To niewielka różnica.
                                            Ad.3. Co do trwałości turbinek - czytam to forum systematycznie
                                            Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                                            Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                                            Komentarz

                                            Pracuję...