48. snake.-jedna bluza rozmiar L
Tankowanie diesla przestanie się opłacać ceny bija rekordy
Zwiń
X
-
Tankowanie diesla przestanie się opłacać ceny bija rekordy
Jeszcze szybciej niż ropa drożeje gotowy olej napędowy. Od marca ubiegłego roku giełdowa cena tony diesla skoczyła w górę o 87 proc. do 1047 dol. z 558 dol. - informuje "Dziennik".
W tym cenowym wyścigu benzyna pozostała w tyle, bo drożała o połowę wolniej - o 44 proc., czyli do 914 dol. z 634 dol . Co to oznacza? Zmienia się struktura rynku paliw. A my wyraźnie to odczujemy.
Nie ma się czemu dziwić, bo w ubiegłym roku liczba zarejestrowanych w Europie samochodów z wysokoprężnymi silnikami przekroczyła połowę wszystkich pojazdów. Tym samym rośnie popyt na olej napędowy, co winduje jego ceny.
źródło onet.pl
-
-
ale to zawsze podlega wahaniom
teraz ludzie pomyślą "biorę benzynę bo jest tańsza"
i za jakiś czas znowu będzie więcej benzyniaków i znowó benzyna będzie droższa->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolale to zawsze podlega wahaniom
teraz ludzie pomyślą "biorę benzynę bo jest tańsza"
i za jakiś czas znowu będzie więcej benzyniaków i znowó benzyna będzie droższasaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oolsztyniakw Angli juz diesel jest drozszy od benzyny i cena taka sie utrzymuje od kilku tygodni, miesiecy. roznica w cene jest taka jak u nas benzyna vs. diesel. czyli diesel jest drozszy o kilkadziesiat groszy.
A co do rosnących cen wywolanych przez wiekszy popyt, to nalezy pamietac, ze prawa rynku są nieubłagane i podaż tez będzie reagować tak jak powinna.
Wiec luzik. 8)TDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolteraz ludzie pomyślą "biorę benzynę bo jest tańsza"Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez c0nn3cta co poniektóre benzyny 7-8 a nawet 9 łyknie jak dobry
uffff :diabelski_usmiechnasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez Hunterpotwierdzam... od 2005 na pewno...
2000!
Aha, Diesel chyba nigdy nie przestanie byc oplacalny...No bo niby jak? Cena musialaby byc wyzsza o 30, nawet 40%. Ale wtedy i tak pozostalaby sprawa o wiele wolniejszej utraty wartosci auta napedzanego silnikiem Diesla. Pomijam kwestie osiagów...
Komentarz
-
-
Licząc, że po trasie klekot średnio spali ok. 5L (przy normalnej jeździe gwarantującej względne bezpieczeństwo- czyli do ok. 130 km/h- ja takie spalania notuję, nawet potrafi zejść poniżej 5, a nie jeżdżę PSJ- kiedy trzeba dostaje w palnik), ON musiałby kosztować ok. 6,5 zł/L żeby wyrównać się z benzyniakiem. Fakt, w mieście praktycznie nie jeżdżę, kupiłem diesla, żeby mieć oszczędności na długich trasach i żeby mieć trwały silnik.
Pewnie po wirusie nie będę notował już takich spalań i będę mówił jak Szkoda- ale cóż wirus to choroba, która atakuje prawą nogę, powoduje napadyz niewiadomych przyczyn. A leczenie tej choroby, jak każdej innej, kosztuje.
It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KruPinAha, Diesel chyba nigdy nie przestanie byc oplacalny...No bo niby jak? Cena musialaby byc wyzsza o 30, nawet 40%. Ale wtedy i tak pozostalaby sprawa o wiele wolniejszej utraty wartosci auta napedzanego silnikiem Diesla. Pomijam kwestie osiagów.... Jak na razie silnik diesla jest droższy w produkcji od silnika benzynowego i tak już pozostanie. Są to nie tylko kwestie związane z materiałami, z których silniki diesla są wykonane, ale również jest to kwestia coraz bardziej skomplikowanych układów wtryskowych tychże. Nie zapominaj, że era diesli z pompami rotacyjnymi czy też z PD przechodzi do historii. Czy się to komuś podoba, czy nie, przyszłość diesli to CR. A CR stawia dodatkowe wymagania związane z jakością materiałów i precyzją wykonania. To kosztuje. Rezultat? Auta z silnikami diesla są droższe od aut beznynowych. Co oferują w zamian? Na pewno to, co każdy z nas lubi, czyli reakcję na pedał na 4 czy 5 biegu
No i to, co dla wielu jest bodaj najbardziej istotne, oferują niższe zużycie od aut benzynowych. Tyle, że różnica ta dla silników CR nie jest już rzędu 3-4 litrów, a zwykle 2-3. To powoduje, że "czas zwrotu" większych pieniędzy wydanych na auto z silnikiem diesla wydłuża się, a jeśli dodać do tego zmniejszającą się różnicę w cenie benzyny i ON, to potrzeba już naprawdę sporych przebiegów, aby diesel się formalnie zwrócił. Niestety, większe przebiegi aut z silnikami CR będą się przekładały na mniejszą wartość odsprzedaży. Dlaczego? Diesel CR z dużym przebiegiem (rzędu 200kkm) może już wymagać (w zależności od eksploatacji) istotnych nakładów finansowych (cena 1 wtryskiwacza CR odpowiada cenie kilku wtryskiwaczy do 90TDI czy 110TDI). Z czasem wymiany może wymagać listwa CR, czy też sama pompa. Nie należy zapominać o jeszcze jednym czynniku, który jest istotny. Do tej pory porównywano zwykle turbodiesle z wolnossącymi silnikami benzynowymi o podobnej pojemności. Na korzyść turbodiesla przemawiało wiele, jak choćby wspomniana dynamika czy zużycie. Jednak w dziedzinie dotyczącej silników benzynowych nikt nie zasypia gruszek w popiele. Pojawiają się silniki benzynowe o małej pojemności z turbodoładowaniem. Takie 1.4TSI czy 1.4T-JET to tylko przykłady. Efekt jest taki, że przy naprawdę przytomnym zużyciu paliwa oferują one co najmniej satysfakcjonującą dynamikę, wysoką kulturę pracy no i, co istotne, nie przyprawiają o ból głowy kosztami potencjalnych napraw. Dlatego byłbym ostrożny w urządzaniu pogrzebu silnikom benzynowym
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mariobrosNo i to, co dla wielu jest bodaj najbardziej istotne, oferują niższe zużycie od aut benzynowych. Tyle, że różnica ta dla silników CR nie jest już rzędu 3-4 litrów, a zwykle 2-3.
Zamieszczone przez mariobrosEfekt jest taki, że przy naprawdę przytomnym zużyciu paliwa oferują one co najmniej satysfakcjonującą dynamikę
Biorąc po uwagę powyższeZamieszczone przez mariobrosnie przyprawiają o ból głowy kosztami potencjalnych naprawIt doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomilZamieszczone przez mariobrosNo i to, co dla wielu jest bodaj najbardziej istotne, oferują niższe zużycie od aut benzynowych. Tyle, że różnica ta dla silników CR nie jest już rzędu 3-4 litrów, a zwykle 2-3.
To wypada jeszcze skonfrontować to spalanie z TDCI, cDI itp
Założyć średnią 6-6.5l/100km można spokojnie.
Zamieszczone przez mariobrosEfekt jest taki, że przy naprawdę przytomnym zużyciu paliwa oferują one co najmniej satysfakcjonującą dynamikę
Biorąc po uwagę powyższeZamieszczone przez mariobrosnie przyprawiają o ból głowy kosztami potencjalnych naprawTo wypada jeszcze skonfrontować Twoje spalanie ze spalaniem TDCI, cDI itp
Założyć średnią 6-6.5l/100km można spokojnie dla slników 120-150KM. Dla porównania, 1.4T-JET średni zużywa 7.5l/100km. Czy to dramatyczna różnica?
Ad 2. TSI ciągnie przyzwoicie począwszy od 2200rpm, przynajmniej touran, którym miałem jazdę próbną. Moja była O2TDI ciągnęła dobrze od 2000rpm. To niewielka różnica.
Ad.3. Co do trwałości turbinek - czytam to forum systematycznieSkoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
Komentarz